Mye har skjedd siden sist!

februar 21st, 2011  |  Published in Nyheter

Siden sist har det vært overlappingsseminar for Studentparlamentet på Øystese. Her fikk vi innføring i hvordan parlamentet fungerer, gjort case-oppgaver,  foredrag om utfordringene knyttet til dimensjonering i høyere utdanning, informasjon om NSO og lært en hel del fra de med tidligere erfaring fra Studentparlamentet. I tillegg ble vi kjent med alle de som skal sitte i Studentparlamentet denne våren, noe som er en viktig foutsetning for å få til en god dialog i Studentparlamentet.

Etter dette har vi hatt møte i Studentparlamentet, hvor blant annet Arbeidsprogrammet for våren 2011 ble vedtatt og supplering av styrer og verv. Dette er et punktprogram med saker som Arbeidsutvalget (se nedenfor) skal jobbe med. Arbeidsprogrammet for 2011 er lagt ut her.

Videre har det vært Klem-en-professor-dagen i samarbeid med Oslo og Trondheim hvor målet var å få frem at hele 8 av 10 studenter aldri har pratet med en professor før. Se video her.

Fremover er møte med Studentparlamentet mandag 28. februar, møte i Velferdstinget den 15. mars og det er Landsmøte i NSO den 15. – 27. mars hvor Studentlisten stiller med seks kandidater.

Comments are closed.