Pressemelding: Studentlisten takker for seg

Kontakt:
Parlamentarisk leder for Studentlisten, Hanna Marie Sinnes: 958 02 696

Studentlisten takker for seg

Studentlisten stiller ikke til valg våren 2012. Studentlisten har vært den største listen i Studentparlamentet, det øverste studentpolitiske organet ved Universitetet i Bergen, helt siden listen første gang stilte til valg høsten 2007.

Det er vemodig å ikke stille til valg, men i år har ingen ytret et ønske om å stå i spissen for videreføringen av Studentlisten, sier listens parlamentariske leder, Hanna Marie Sinnes.

Den partipolitisk uavhengige listen har hvert år stilt til valg med et særlig fokus på lokale saker på fakultetene.

Listen ble startet som et initiativ fra de lokale studentutvalgene på fakultetene. De ønsket at Studentparlamentet skulle jobbe mer med saker som er relevant for det daglige studentlivet på UiB. Det har vi gjort, fortsetter Sinnes.

Studentlisten ønsker at Studentparlamentet fortsatt skal ha fokus på lokale saker, og Sinnes oppfordrer studentutvalgene til å jobbe med slike saker opp mot Studentparlamentet.

Studentutvalgenes tilknytning til Studentparlamentet er uunnværlig. De har den nødvendige forankringen og kunnskapen om hvilke saker som er viktig på fakultetene. De har engasjementet og de har viljen, avslutter Sinnes.

Om Studentlisten
Studentlisten er en partipolitisk uavhengig liste som siden 2007 har stilt til valg til Studentparlamentet, det øverste studentorganet ved Universitetet i Bergen. Listen har siden begynnelsen vært den største i Studentparlamentet, og har alle periodene hatt lederen i Studentparlamentets arbeidsutvalg.

Comments are closed.